- G
- Ottelumäärä
- compRec
- Pöytäkirja
- Ppg
- Pisteet ottelua kohden
- OPpg
- Vastustajan pisteet ottelua kohden
- PCT
- Voittoprosentti
- Fpg
- Virheet ottelua kohden
- PpS
- Prosenttiosuus joukkueen pisteistä
- Gs
- Aloitusviisikossa
- H1
- Ensimmäinen puoliaika
- H2
- Toinen puoliaika
- Q1
- Erä 1
- Q2
- Erä 2
- Q3
- Erä 3
- Q4
- Erä 4
- OT
- Jatkoaika
- W
- Voitto tai tappio
- D
- Sarjataso
- H
- Pituus
- Pos
- Pelipaikka
- #
- Pelinumero
- P
- Pisteet
- 1Ppg
- Vapaaheitot ottelua kohden
- 2Ppg
- 2 pisteen korit ottelua kohden
- 3Ppg
- 3 pisteen korit ottelua kohden
- 1P
- Vapaaheitot
- 2P
- 2 pisteen korit
- 3P
- 3 pisteen korit
- Pf
- Henkilökohtaiset virheet
- S
- Aloittaja
- PA
- Vastustajan pisteet
- BR
- Korisuhde
- A
- Yritys
- M
- Tehdyt
- D
- Puolustuslevypallot
- O
- Hyökkäyslevypallot
- Lev
- Levypallot
- As
- Syötöt
- Stl
- Riistot
- Blk
- Torjunnat
- To
- Menetykset
Analyysi
Heittäminen
- pFA
- Pisteitä heittoyritystä kohden
pFA on joissain tapauksissa tehokkaampi tapa arvioida heittotehokkuutta kuin pelkkä heittoprosentti.
Laskentakaava:
Pisteet/(FGA+(FTA*.44)) - eF%
- Tehokas heittoprosentti
Tehokas heittoprosentti ottaa huomioon että 3 pisteen koreista saa 50% enemmän pisteitä kuin 2 pisteen koreista.
Laskentakaava:
(FGM+(0.5x3PM))/FGA - aF%
- Syötettyjen korien prosenttiosuus
Syötettyjen korien prosenttiosuus kertoo kuinka usein joukkueen pisteiden tekopaikat luotiin syötöillä.
Laskentakaava:
Ast/FGA - FTr
- Vapaaheittovauhti
Prosenttiluku mittaa kuinka paljon vapaaheittoja joukkue saa jokaista kentällä otettua heittoa kohden.
Levypallot
- DRB%
- Puolustuslevypalloprosentti
Prosenttiosuus levypalloista puolustuspäässä. - ORB%
- Hyökkäyslevypalloprosentti
Prosenttiosuus levypalloista hyökkäyspäässä.
Kosketukset
- Tc
- Kosketukset
Kosketukset antavat arvion montako kertaa pelaaja on koskenut palloon hyökkäysasemassa kentällä. Laskentakaava perustuu olettamukseen että kun pelaaja saa pallon, hän voi tehdä sillä jotain neljästä (kuljettamisen lisäksi):- syöttää
- heittää
- saada virheen vastustajalle
- menettää pallon
Laskentakaava:
FGA+To+(FTA/(Team_FTA/Opponent_PF))+(AST/0.17) - S%
- Heittoprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät heittoon (jossa häntä ei rikottu).
Laskentakaava:
100*FGA/Tc - F%
- Virheiden tuottoprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät hänen rikkomiseen.
Laskentakaava:
100*(FTA/(Team_FTA/Opponent_PF))/Tc - A%
- Syöttöprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät koriinjohtavaan syöttöön.
Laskentakaava:
100*(AST/0.17)/Tc - T%
- Menetysprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät hänen pallon menetykseen.
Laskentakaava:
100*To/Tc
Pallon hallinta
- As%
- Syöttöprosentti
Prosenttiosuus pallon hallinnasta joka on päättynyt koriinjohtaneeseen syöttöön. - To%
- Menetysprosentti
Prosenttiosuus pallon hallinnasta joka on päättynyt pallonmenetykseen. - oRt
- Hyökkäysluokitus
Hyökkäysluokitus kuvaa pisteiden tekokykyä sataa pallon hallintaa kohden. - dRt
- Puolustusluokitus
Puolustusluokitus kuvaa pisteiden päästökykyä sataa pallon hallintaa kohden. - Fl%
- Floor %
Prosenttiosuus pallonhallinnasta joka on tuottanut vähintään yhden pisteen. - Pl%
- Play %
Arvio kuinka hyvin joukkue tuottaa pisteitä ilman että se saa hyökkäyslevypalloja.
Indeksit
- AT
- Syöttö / Menetys suhde
- Te
- Tehokkuus indeksi
Laskentakaava:
(pisteet+levypallot+syötöt+riistot+torjunnat-menetykset)-(1p_heitot-1p_onnistuneet+2p_heitot-2p_onnistuneet+3p_heitot-3p_onnistuneet) - TSNP
- TSN Pisteet
TSNP on pisteytysjärjestelmä joka on käytössä useimmissa fantasia liigoissa.
Laskentakaava:
pisteet-0.5*ohi heitetyt heitot - 1.0*ohi heitetyt vapaaheitot + 1.5*levypallot + 2.0*syötöt + 2.5*riistot + 2.5*torjunnat - menetykset (+10 tripla tuplasta) - VI
- Monipuolisuus indeksi
Monipuolisuus indeksi mittaa pelaajan kykyä tuottaa monipuolisesti tilastoja.
Laskentakaava:
(pisteet*levypallot*syötöt)^.333 - Dv
- Puolustusarvo
Arvoa käytetään arvioimaan pelaajan puolustuksen arvoa joukkueelle perustuen heitontorjuntoihin,puolustuslevypalloihin, riistoihin ja henkilökohtaisiin virheisiin.
Laskentakaava:
0.511*dreb + 1.6*Stl + 0.98*Blk - 0.22*PF - oS
- Hyökkäyssynergia
Kuvaa joukkueen hyökkäysmuotoa pallon liikkeen ja yksilöiden pelin kautta.
Laskentakaava:
Ast/FGA+eF%