G
Ottelumäärä
compRec
Pöytäkirja
Ppg
Pisteet ottelua kohden
OPpg
Vastustajan pisteet ottelua kohden
PCT
Voittoprosentti
Fpg
Virheet ottelua kohden
PpS
Prosenttiosuus joukkueen pisteistä
Gs
Aloitusviisikossa
H1
Ensimmäinen puoliaika
H2
Toinen puoliaika
Q1
Erä 1
Q2
Erä 2
Q3
Erä 3
Q4
Erä 4
OT
Jatkoaika
W
Voitto tai tappio
D
Sarjataso
H
Pituus
Pos
Pelipaikka
#
Pelinumero
P
Pisteet
1Ppg
Vapaaheitot ottelua kohden
2Ppg
2 pisteen korit ottelua kohden
3Ppg
3 pisteen korit ottelua kohden
1P
Vapaaheitot
2P
2 pisteen korit
3P
3 pisteen korit
Pf
Henkilökohtaiset virheet
S
Aloittaja
PA
Vastustajan pisteet
BR
Korisuhde
A
Yritys
M
Tehdyt
D
Puolustuslevypallot
O
Hyökkäyslevypallot
Lev
Levypallot
As
Syötöt
Stl
Riistot
Blk
Torjunnat
To
Menetykset

Analyysi


Heittäminen

pFA
Pisteitä heittoyritystä kohden
pFA on joissain tapauksissa tehokkaampi tapa arvioida heittotehokkuutta kuin pelkkä heittoprosentti.
Laskentakaava:
Pisteet/(FGA+(FTA*.44))
eF%
Tehokas heittoprosentti
Tehokas heittoprosentti ottaa huomioon että 3 pisteen koreista saa 50% enemmän pisteitä kuin 2 pisteen koreista.
Laskentakaava:
(FGM+(0.5x3PM))/FGA
aF%
Syötettyjen korien prosenttiosuus
Syötettyjen korien prosenttiosuus kertoo kuinka usein joukkueen pisteiden tekopaikat luotiin syötöillä.
Laskentakaava:
Ast/FGA
FTr
Vapaaheittovauhti
Prosenttiluku mittaa kuinka paljon vapaaheittoja joukkue saa jokaista kentällä otettua heittoa kohden.

Levypallot

DRB%
Puolustuslevypalloprosentti
Prosenttiosuus levypalloista puolustuspäässä.
ORB%
Hyökkäyslevypalloprosentti
Prosenttiosuus levypalloista hyökkäyspäässä.

Kosketukset

Tc
Kosketukset
Kosketukset antavat arvion montako kertaa pelaaja on koskenut palloon hyökkäysasemassa kentällä. Laskentakaava perustuu olettamukseen että kun pelaaja saa pallon, hän voi tehdä sillä jotain neljästä (kuljettamisen lisäksi):
  • syöttää
  • heittää
  • saada virheen vastustajalle
  • menettää pallon

Laskentakaava:
FGA+To+(FTA/(Team_FTA/Opponent_PF))+(AST/0.17)
S%
Heittoprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät heittoon (jossa häntä ei rikottu).
Laskentakaava:
100*FGA/Tc
F%
Virheiden tuottoprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät hänen rikkomiseen.
Laskentakaava:
100*(FTA/(Team_FTA/Opponent_PF))/Tc
A%
Syöttöprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät koriinjohtavaan syöttöön.
Laskentakaava:
100*(AST/0.17)/Tc
T%
Menetysprosentti
Prosenttiosuus pelajan kosketuksista jotka päättyivät hänen pallon menetykseen.
Laskentakaava:
100*To/Tc

Pallon hallinta

As%
Syöttöprosentti
Prosenttiosuus pallon hallinnasta joka on päättynyt koriinjohtaneeseen syöttöön.
To%
Menetysprosentti
Prosenttiosuus pallon hallinnasta joka on päättynyt pallonmenetykseen.
oRt
Hyökkäysluokitus
Hyökkäysluokitus kuvaa pisteiden tekokykyä sataa pallon hallintaa kohden.
dRt
Puolustusluokitus
Puolustusluokitus kuvaa pisteiden päästökykyä sataa pallon hallintaa kohden.
Fl%
Floor %
Prosenttiosuus pallonhallinnasta joka on tuottanut vähintään yhden pisteen.
Pl%
Play %
Arvio kuinka hyvin joukkue tuottaa pisteitä ilman että se saa hyökkäyslevypalloja.

Indeksit

AT
Syöttö / Menetys suhde
Te
Tehokkuus indeksi
Laskentakaava:
(pisteet+levypallot+syötöt+riistot+torjunnat-menetykset)-(1p_heitot-1p_onnistuneet+2p_heitot-2p_onnistuneet+3p_heitot-3p_onnistuneet)
TSNP
TSN Pisteet
TSNP on pisteytysjärjestelmä joka on käytössä useimmissa fantasia liigoissa.
Laskentakaava:
pisteet-0.5*ohi heitetyt heitot - 1.0*ohi heitetyt vapaaheitot + 1.5*levypallot + 2.0*syötöt + 2.5*riistot + 2.5*torjunnat - menetykset (+10 tripla tuplasta)
VI
Monipuolisuus indeksi
Monipuolisuus indeksi mittaa pelaajan kykyä tuottaa monipuolisesti tilastoja.
Laskentakaava:
(pisteet*levypallot*syötöt)^.333
Dv
Puolustusarvo
Arvoa käytetään arvioimaan pelaajan puolustuksen arvoa joukkueelle perustuen heitontorjuntoihin,puolustuslevypalloihin, riistoihin ja henkilökohtaisiin virheisiin.
Laskentakaava:
0.511*dreb + 1.6*Stl + 0.98*Blk - 0.22*PF
oS
Hyökkäyssynergia
Kuvaa joukkueen hyökkäysmuotoa pallon liikkeen ja yksilöiden pelin kautta.
Laskentakaava:
Ast/FGA+eF%